Biznes odpowiedzialny społecznie – CSR
CSR (ang. Corporate Social Responsibility) to najprościej definiując odpowiedzialność przedsiębiorstwa za jego oddziaływanie na społeczeństwo. Aktualnie idea CSR jest uznawana za współczesną i odpowiedzialną koncepcję prowadzenia zrównoważonego biznesu. CSR nie jest ideą działalności oderwaną od strony ekonomicznej przedsiębiorstwa, gdyż tym co w dzisiejszych czasach powinno interesować inwestorów, to nie szybki i niepewny zysk, ale długotrwały, stabilny i przewidywalny wzrost wartości przedsiębiorstwa, którego nie da się osiągnąć przy zignorowaniu otoczenia społecznego. Wzrost konkurencji oraz świadomości konsumentów również ma, a będzie miał jeszcze większy wpływ na akceptowalne formy prowadzenia firmy.
Najważniejsze zalety odpowiedzialnego biznesu:
- Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy w otoczeniu społecznym.
- Wzrost zainteresowania ze strony odpowiedzialnych inwestorów i instytucji samorządowych.
- Zwiększenie lojalności konsumentów i pracowników.
- Poprawne relacje ze społecznością lokalną.
- Podniesienie poziomu kultury organizacyjnej firmy i stosunków międzyludzkich.
W jaki sposób możesz wdrażać zasady CSR w swojej firmie?
Fundacja Centrum Przedsiębiorczości i Innowacji 50+ proponuje kilka prostych działań, dzięki którym możemy wspólnie kreować pozytywny wizerunek Państwa firmy:
- Finansowanie reklam i publikacji dotyczących korzyści dla przedsiębiorców zatrudniających osoby 50+.
- Zlecenie wzajemnie ustalonych robót, usług, szkoleń, wspólnych reklam, ogłoszeń z rynku pracy, itp..
- Darowizny materialne i rzeczowe na rzecz Fundacji z określeniem przeznaczenia
/ np.: materiały biurowe, sprzęt biurowy, itp. /.
- Wypracowany wspólnie program na ważne społecznie przedsięwzięcie w zakresie celów statutowych Fundacji.
- Inne wzajemnie ustalone formy współpracy i reklamy.